12 October, 2016

Fashion Tips untuk Wanita Berkulit Gelap

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 


Fashion Tips untuk Wanita Berkulit Gelap | Kebanyakkan wanita yang berkulit cerah biasanya tidak mempunyai sebarang masalah untuk berfesyen dan situasi ini berbeza dengan mereka yang berkulit gelap. Jangan salah anggap, kulit gelap bukanlah perkara yang negative malah ramai wanita berkulit gelap yang cukup popular dengan rupa paras yang cantik seperti Tyra Banks, Jessica Alba, Beyoncé dan ramai lagi! So,jangan sesekali rasa rendah diri untuk berfesyen okey.

Yang penting berfesyen kena ada ilmu, confident sangat penting baru kita boleh berfesyen dengan cantik dan nampak hebat di mata mereka yang lihat kita.

Meh sini nieyl nak share tips dengan korang yang berkulit gelap dan mahu tampil bergaya dan nampak lebih WOW!, ikuti fashion tips yang mudah seperti berikut;

  1. Jangan pakai pakaian putih - Elakkan daripada memakai apa jua jenis pakaian yang berwarna putih untuk tidak menghasilkan kontra warna yang terlalu terang. Korang boleh memakai pakaian yang berwarna krim, pearl atau warna-warna lembut yang lain selain putih.
  2. Pakai stokin berwarna gelap - Selain berwarna hitam, korang juga boleh memakai stokin lain yang berwarna gelap. Stokin yang cerah dan kulit gelap mengasilkan kontra yang terlalu terang.So, tak adalah semuanya hitam kan.
  3. Pakai pakaian berwarna cerah - Jangan takut untuk memakai pakaian yang berwarna cerah tetapi korang harus elakkan daripada koleksi pakaian yang terlalu cerah seperti neon. Ambil warna yang soft cerah sahaja.
  4. Khakis - Jangan pakai pakaian berwarna coklat yang lebih gelap daripada kulit korang. Pilihan terbaik adalah warna khakis yang tidak terlalu gelap dan tidak terlalu terang.jadi,ambil warna yang tengah-tengah lebih selamat.
  5. Elakkan warna-warna berikut - Adaeberapa warna yang harus korang elakkan dan warna-warna tersebut adalah coklat gelap, turquoise, magenta dan spring green.
Ha..dapat tak beberapa tips yang nieyl share tu. So,lepas nie tak perlu lagi nak malu atau rasa rendah diri walaupun kita tak berkulit putih okay. Semoga tips yang nieyl share ni boleh membantu korang untuk lebih berfesyen setanding dengan mereka yang berkulit putih ya.. :)
  Sign Blog photo sign blog_zps0lh8t4jo.png

5 comments:

  1. Akhirnya boleh masuk dah Nieyl
    Kakak tak boleh buka comment box Nieyl dari pagi tadi.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum...
    huuu... bab-bab ini Nur memang tak reti..
    apatah lagi nak ber makeup...

    ReplyDelete
  3. setuju untuk warna putih tu.walaupon i taklah gelap sangat tapi bila pakai warna putih rasa mcm ada yg tak kena.mcm tak masuk sangat dgn i.especially tudung putih

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)