29 September, 2016

Souvenir from Turki

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 

Souvenir from Turki | Siapa dapat peluang pergi travel jauh-jauh tu, pergi la..sebab boleh belikan macam² souvenir untuk nieyl nanti..hihihi. Bestnya dapat jejakkan kaki ke negara orang sambil mengembara bersama kawan-kawan. So, kali ni nieyl dapat 2 souvenir dari kakak opis yang baru balik dari holiday dekat Turki dan Istanbul..



Ini nama dia turkish delight, sebelum ni pernah makan juga yang ori dari sana. Ini kali kedua nieyl dapat makan makanan dari sana. Dalam kotak tu ada 3 perisa, delima,madu dan satu lagi tak sure apa..biasalah rasa dia sangat manis bila sampai dekat tekak..kena banyak minum air lepas makan..hihi..

Boleh tengok dalam manisan tu ada kacang pistachio, hazelnut pun ada,pelbagai kacang dalam satu jenis tu. So,dia cover rasa manis tu. kalau berpeluang,try laaa..

Sambil-sambil makan turkish delight nie dengar story pengalaman di negara orang, tengok gambar-gambar dieorang dekat sana,tempat dieorang melawat dan yang best dieorang dapat naik air balloon macam dalam filem cinta di cappadocia tu...wah!seronoknya...tapi harap maklum nya harga dia tersangat lah mahal, kata kakak opis tu harga dekat 1k duit malaysia..huhuhu...



Okey untuk penutup tahun nie,dapat souvenir FM dari Istanbul dan beg duit syiling dari turki...Cantik sangat. Alhamdulillah...kakak opis nie kalau pergi travel tak pernah lupa belikan FM dan souvenir lain...Thank you...thank you kak naz dan kak aya...
  Sign Blog photo sign blog_zps0lh8t4jo.png

3 comments:

  1. Turkish delight tu kakak suka Nieyl
    Manis tapi ada kekacang dia jadi pengimbang sedap:)

    ReplyDelete
  2. Tue lah nieyl. Siqah pun suka kalau kawan g travel. Tak sabar nak dapat souvenir. Haha. Budget dapatlah kan 😅😅

    ReplyDelete
  3. aida simpan impian nak ke turki one day.
    salah satu tempat impian.
    moga murah rezeki nak ke sana in shaa Allah...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)