Siapa Penggunaan Span Mandi?Sila Hentikan!

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 

Siapa Penggunaan Span Mandi?Sila Hentikan! | Ish!dah kenapa tiba-tiba suruh berhenti pakai span mandi atau jaring nie..Best apa mandi guna span mandi atau jaring nie seronok je boleh tanggalkan segala daki yang ada pada badan kita. Terasa macam dekat SPA kalau pakai span mandi tau boleh berjam-jam dalam bilik mandi.

Tadi nieyl terbaca satu artikel yang menyatakan bahawa penggunaan span mandi atau jaring tu tidak bagus. Kata pakar dermatologi ianya mendatangkan lebih banyak bahaya daripada berguna. Ini kerana bakteria membiak sangat cepat pada span mandi hanya dalam satu malam.

Selain dari itu, sel-sel kulit mati yang kita sental tu terperangkap dalam lipatan jaring dan kemudian span atau jaring berada dalam bilik suhu panas lembap jadi,kulit kita akan mudah terkena jangkitan bakteria atau kulat pada kulit.


Alamak!nieyl ni dah la suka pakai jaring tu untuk sental daki-daki...takut pula la dengar bila ckp pasal bakteria atau kulat nie..nampaknya kita mencegah dari sekarang nie,balik kang nak buang semua span atau jaring dalam bilik mandi..korang pun yaaa...


Sumber : The Sun UK
  Sign Blog photo sign blog_zps0lh8t4jo.png

10 comments:

  1. alamak! hsna pon.. kalau rajin tukaq aci tak?? hehehe..

    ReplyDelete
  2. alaaaa... ye kew ? puas sikit kalau guna jaring tu

    ReplyDelete
  3. Reen baru tau.. Nasib baik dah tak guna. Itu pun sebab span mandian jatuh masuk dalam lubang jamban. Hahahaha angkut dan terus buang.

    ReplyDelete
  4. busyra pun suka guna jgk. huhu. btw tq atas perkongsian ya..

    ReplyDelete
  5. aida x pakai span.
    pakai tgn jer.
    rasa bersih pakai tgn dari pakai span.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...