Jemur Bantal

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 

Jemur Bantal | Aktiviti jemur bantal ni dari zaman kecil² lagi mak selalu buat sehinggalah bila dah kahwin nie nieyl masih lagi buat 2 minggu sekali malas pun. Ada ke yang tidak pernah sekali pun jemur bantal di bawah cahaya matahari?hmm...

Kalau korang nak tahu,bantal kita tidur tu adalah tempat yang paling mudah dan senang bakteria dan kuman hinggap dan membiak. Betul, sebab itulah segala penyakit atau alergi berpunca dari bantal bersih atau kotor.. Jangan tahu guna je yaaa..

Jadi,kalau korang nak elakkan pelbagai penyakit,rajin² lah jemur bantal tu bawah cahaya matahari. Kalau nieyl biasanya nieyl akan cuci dulu lepas tu baru jemur..Tapi kalau malas sangat akan terus jemur je..

Kalau nak ambil tahu..

Bantal diperbuat daripada bahan yang boleh menyerap air. Ianya tidak bebas lembab dan caranya hanya jemur di bawah cahaya matahari agar mengelakkan ianya jadi lembab, InsyaÁllah kuman dan bakteria pun akan hilang.


  Sign Blog photo sign blog_zps0lh8t4jo.png

8 comments:

  1. Akak 5 bulan sekali tukar bantal..susah nak nak cari bantal yg betul2 best...kalau ada pun mahal gilo

    ReplyDelete
  2. ade sekali tu, saya terus basuh bantal guna sabun.. hahahahha.. sebab nak hilangkan smeua bakteria. hehe

    ReplyDelete
  3. alaaa terasaaaa sebab dah lama gilerr tak jemur..sobs!~ nak kene jemur hujung mingu ni..eyyeee..

    ReplyDelete
  4. Nice sharing...kalau tak nak penyakit dan bau busuk, cuci dan jemurlah bantal anda :)

    ReplyDelete
  5. kalau sakit tengkuk mesti jemur bantal hehehehe

    ReplyDelete
  6. Mak kita ada juga jemur bntal. Tp kita ni jaraaaaang la skli. Hehe

    ReplyDelete
  7. upss..! prnh laa jugak..hee.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...