18 July, 2016

Meh Pakat Bunuh Jerawat meh

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 

Meh Pakat Bunuh Jerawat meh | Kalau tanya siapa yang suka simpan jerawat?mustahil la akan ada orang cakap suka kan..semua kalau boleh nak kulit licin tanpa sebiji pun jerawat. Ramai yang tanya 'eh..muka kau tak ada jerawat pun,kau pakai apa?' atau  licinnya kulit satu jerawat pun tak ada,apa rahsia,share la..

Adoi..actually kan..sejujur-jujurnya..kulit muka ni bukan la licin sangat pun tapi Alhamdulillah la sihat dan harus..ceh..ceh..ceh..tak ada lah, tak ada apa petua pun yang nak di turunkan cuma kena rajin try and error lah..ala..lagipun dulu kulit nieyl nie tak ada la licin macam sekarang nie, dulu ada jugak pakai sabun anti jerawat la, anti minyak la..semua la nieyl try..Alhamdulillah,dah bertahun-tahun kekal menggunakan rangkaian produk Safi sehinggalah ke hari ini..

Bermula dengan Anti Jerawat Sari Gamat yang super best dan sangat berkesan untuk kulit muka yang berjerawat seluruh muka..Nieyl memang syorkan tapi kesannya bukan sehari dua ya..kena sabar..kena konsisten..

Bila muka dah tak berjerawat lagi nieyl tukar kepada Safi Balqis untuk kawal kulit berminyak, yang nie pun bertahun-tahun pakai..Alhamdulillah..serasi sangat..yang penting kena rajin bersihkan muka kita ya..

Dan yang terakhir dan yang terbaru sekarang yang nieyl pakai adalah safi rania gold..Anti penuaan ramai yang tanya kenapa pakai rania..Umur belum 40-an..Memang la umur belum 40-an tapi bila umur dah nak masuk 30-an lagi 2 tahun nie...perlukan penjagaan wajah anti penuaan lebih awal.. Walaupun orang kata umur nieyl nie baru 23tahun..hihihi.. Actually,rania gold nie memang best,nieyl dah pakai 2 week, kulit sangat best,licin,lembap dan segar je..

Tapi walaupun kita pakai apa sekali pun produk untuk kecantikan kulit kita, make sure kita pun kena jaga kulit dari dalaman jugak ya..ha..kalau 2 2 kita jaga baru la betul² sihat.. Meh nak share apa yang kita boleh amalan makanan yang boleh bunuh jerawt² kita tu..


1. Anggur merah 
Buah kaya antioksidan ini sangat bagus membersihkan peredaran darah dari racun, mengatasi radikal bebas penyebab jerawat dan biji anggur yang lebih kaya antioksidan boleh mencegah alergi dan membuat wajah bersih. 

2. Ikan 
Ikan, terutama ikan laut kaya protein dan lemak omega 3 yang penting untuk menjaga kesihatan kulit. Ikan juga rendah lemak yang tidak akan menimbulkan jerawat di wajah. Bolehlah makan ikan banyak-banyak lepas ni! 

3. Bawang putih 
Bukan semua orang yang suka makan bawang putih, tambah pula bau dan rasanya yang kuat. Tapi bawang putih terbukti jadi ubat alami pencegah dan penyembuh jerawat, baik dengan cara dimakan atau dijadikan masker. 

4. Kerang 
Kerang memiliki kandungan zink dan vitamin A yang akan membantu menyembuhkan jerawat. Jerawat yang meradang boleh disembuhkan lebih cepat. 

5. Avokado 
Buah ini kaya dengan vitamin C dan E yang penting untuk tepis radikal bebas dan menjaga kesihatan kulit. 

6. Lobak merah 
Ini pun sama, kaya vitamin A yang membantu tubuh berfungsi lebih efektif menjadikan kulit lebih tegang dan sihat dari radikal bebas dan serangan bakteria.



  Sign Blog photo sign blog_zps0lh8t4jo.png

5 comments:

  1. Jom bunuh jerawat..Muka Nieyl ok jer tu..takde jerawat pongg

    ReplyDelete
  2. bagus juga tu setia pada satu produk

    ReplyDelete
  3. Produk Safi kakak pernah pakai dia punya shampoo Nieyl
    Lainnya belum lagi.

    ReplyDelete
  4. ooo tu rahsia nieyl ye...patut licin ajek muke tu...akak ni pakai hada labo tu...tapi kat opis pencuci muke oxy...kat bilik air bawah kat umah pencuci safi, sebab kdg2 akak solat kat bawah...hahahahahah asal boleh ajek campur2 aku pakai hah ...

    ReplyDelete
  5. Dulu akak pakai safi rania gold best jugak !

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)