06 June, 2016

Selamat Berpuasa

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 


Selamat Berpuasa | Syukur Alhamdulillah, hari ini merupakan hari pertama umat islam berpuasa di bulan ramadhan terutamanya di Malaysia. Malam tadi kita dah start solat terawih malam pertama, rasa seronok bila berada di bulan ramadhan sebab hanya ada sekali dalam setahun. Semoga tahun depan kita akan berpeluang menikmatinya lagi. 

Tahun nie rasa lebih seronok dan happy sebab dapat bersahur,dapat berbuka dan berterawih dengan mak. Jam 4.30 pagi mak dah kejut untuk bangun sahur..teringat zaman kecik² dulu..:)

Dan mulai hari ini semua penjawat awam menggunakan WP yang baru sempena bulan ramadhan nie, jadi untuk first day ni nieyl keluar rumah jam 6.50 pagi..hihi..sebab nak bajet masa selalunya bulan puasa akan ambil masa yang lama atas jalan raya berbanding bulan² tidak puasa. Untuk minggu nie rasanya masih belum start jem pagi lagi sebab sekolah masih lagi bercuti. Next week kena bersiap sedialah,keluar lebih awal dr rumah walaupun nieyl masuk pukul8 pagi.. 

Dugaan di bulan puasa,parking jauh..kena berjalan kaki dan naik tangga,serius memang mengah tau..kalau bukan bulan puasa,sampai ke opis boleh teguk air..ini bulan puasa,telan air liur jelah..haha.. agak² kalau sebulan boleh fit tak sebelum raya?hahaha.. :P

happy working ♥

  Sign Blog photo sign blog_zps0lh8t4jo.png

1 comment:

  1. SELAMAT BERPUASA..Bestnya balik awal.. hehehe saya balik kul 5. Jauhnya Nieyl jalan tu

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)