28 June, 2016

Cara Block Video Youtube

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 

Cara Block Video Youtube | Zaman kecanggihan teknologi skrg nie, kanak² umur 2 tahun dah ada tablet sendiri betul tak?sesetengahnya tidak semua.. Kebiasaannya tablet digunakan sebagai alat pembelajaran melalui video dan permainan game melalui access internet di rumah betul tak..

Nieyl sendiri pun selalu je buka kan Youtube untuk anak² buah nieyl kalau main tablet dekat rumah tu,kadang² kita buka dan tinggal buat kerja lain.. Kita tak sedar yang di Youtube ada pelbagai video yang tak sepatutnya di tonton oleh kanak². 

Jadi ada someone ini share step-step untuk memblock video² yang tidak sesuai untuk ditonton anak² kita. Dan kita pun tidak lagi risau bila anak² access Youtube..

Search Video Blocker kat google chrome. Pastikan guna Chrome ok. Kemudian, click pada added to chrome. Automatik dah install kat chrome. Simple je. Boleh check kat setting---->extensions untuk pastikan yang apps ni dah ada dalam chrome.

Ha nilah antara video2 mengarut tu yang sangat tak sesuai ditonton oleh anak2. Saya teringat ada elsa lah spiderman lah jadi saya search keluarlah semua ni. Ok lepas tu click kat channel tu. Contoh i love superhero tu kan. Pegi kat channel dia.

Contoh video.

Kat channel tu ada byk2 video yang telah diupload kan, click kanan, then click block videos from this channel.

Kadang2 bila search ada lagi, so pegi kat sebelah setting tu tanda merah tu, click dan masukkan nama channel secara manual dan click add. Ok done. Channel tersebut tak boleh dibukak lagi.

Some list of the channel yang tak sesuai ditonton oleh anak² telah diblock. Selamat mencuba!

Ha..senangkan...nieyl pun nak cuba balik nanti..baru la senang hati nak begi handphone atau tablet kat anak² buah kat rumah tuh...



  Sign Blog photo sign blog_zps0lh8t4jo.png

6 comments:

  1. good sharing dik..akak tak explorer lagi ni tak semapt tapi memang nak kene buat. Bahaya sangat.

    ReplyDelete
  2. Bagus Ni...boleh guna cara Ni..kadang2 Risau dengan budak2 yg addict youtube

    ReplyDelete
  3. saya pun nak buat jugak..video-video ni memang tak senonoh.

    ReplyDelete
  4. Bagus info nie nieyl. Sekarang dah terlalu banyak video mengarut di youtube walaupun tajuk biasa je. Bagus bila tahu ada cara boleh block benda tak senonoh gitu

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)