28 April, 2016

Care, Charity, Cherish

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 

Care, Charity, Cherish| Lebih mudah dikenali sebagai Projek 3C. Show you care, give a share . Sempena #tahunkeseronokanbekerja setiap bahagian akan menganjurkan ativiti setiap bulan yang melibatkan semua warga. Actually ini merupakan kali pertama yang nieyl join untuk melihat kemeriahannya. 
Nampak tak tu?pemberian secara percuma kepada semua warga. jadi, setiap warga yang datang perlu membawa beg shopping ataupun beg plastik. 
Time ini masih menunggu barang² sampai untuk di susunkan dan dipamerkan atas meja. ha..tak boleh nak longgok macam pasar malam ya..kena buat susun atur biar nampak kemas,tersusun..
Sementara menunggu barang² sampai, berwefie laaa..hihi...jiran² kteorang pun belum sampai lagi time nie. Jadi, kita setup mana² yang ada dulu..sementara tunggu orang lain sampai kan.

Ok,actually banyak kali baju² yang nak disangkutkan..Ini semua hasil sumbangan dari warga bahagian nieyl adalah dalam 2 kotak untuk pakaian sahaja. Alhamdulillah.. Ada yang terpakai tapi keadaan nya masih lagi cantik elok, dan ada juga jubah² yang masih lagi bertag..tidak pernah dipakai lagi.Untung siapa yang dapat tu..terus buat baju raya tau uolls..

Selain dari pakaian wanita,kita ada juga baju kanan² yang comel, tudung ariani, shawl,sejadah dan macam² lagi untuk diberikan secara percuma kepada semua warga.

ha..sumbangan makanan pun ada juga tau...Alhamdulillah...murah rezeki kepada meraka yang sudi membuat sumbangan dan berkongsi rezeki bersama-sama.
Ini kira ruang sumbangan bahagian nieyl, so banyak lagi sebenarnya nieyl tak sempat nak pegang handphone sebab dah start tolong² gantung baju, setup barang² makanan.

Sebenarnya pada hari itu lebih daripada 10 buah gerai yang membuat sumbangan, kebanyakkannya sama juga barangan dia,pakaian,makanan,alat tulis dan perhiasan rumah. 
ini lah wajah² yang membantu pada hari tersebut. semua ceria sebab boleh dikatakan semua barang sumbangan telah habis di agihkan..Alhamdulillah...Pada nieyl ini adalah pengalaman nieyl yang paling best laaaa...
Ok,ini pula hasil tangkapan yang berjaya nieyl ambil. Actually, mana yang dapat sahaja sebab terlalu ramai orang.Seronok sangan bila dapat shopping tanpa perlu mengeluarkan 1 sen duit pun..hihi... 

Dan bulan 5 pula,merupakan turn bahagian nieyl menjadi tuan rumah untuk projek ni,tapi tema dah tak boleh yang sama dah, kena fikirkan benda lain..aktiviti lain yang akan melibatkan semua warga di semua bahagian dalam jabatan. Nak tahu kteorang buat apa?hihi..insyaÁllah..nanti nieyl akan share bila dah terjadinya acaranya.. :)

ok jumpa lagi :)
  Sign Blog photo sign blog_zps0lh8t4jo.png

10 comments:

  1. Bestnye nieyl..bgs buat gini kan..in a way boleh bersedekah..hehe

    ReplyDelete
  2. WAH BAGUS SEKALI AKTVTI OFIS BERBUAT KEBAJIKAN BGINI...SALING MEMBANTU DLM KEHIDUPAN..

    ReplyDelete
  3. ooo ade2..abg akak ade citer pasal nie..... heheheeheh...masing kemain mengaut hah...ye laa bende free kan sape tak nak kan...bagus aktiviti mcm nie.....syok kalo semua memberikan kerjasama yg bagus....

    ReplyDelete
  4. Hi.. Cikla singgah jenguk jenguk...

    ReplyDelete
  5. wahh.. bagus nya aktiviti macam ni,, idea gak ni bole dipanjangkan ke persatuan.. hihihi

    ReplyDelete
  6. serius bagus program mcm ni...kipidap!

    ReplyDelete
  7. Salam petang...semoga kerja baik akan mendapat manfaatnya.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)