Petua Bersihkan Kerang

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 


Pengemar Kerang meh usha petua dulu² untuk bersihkan kerang bagi mengelakkan kita kena gatal²..

Cara 1 : Serai ambil beberapa batang serang lalu ditumbuk jangan sampai hancur. Rendam dengan air sama cukup dengan kerang. Biarkan selama 10 minit dan anda akan dapati kerang anda akan lebih bersih

Cara 2: Pelepah Pisang Ambil sedikit pelepah pisang dan daunnya digosok pada kerang. Rasanya dijamin lebih enak berbanding selepas dimasak.

Cara 3: Daun Betik Petik 2, 3 helai daun betik dan guna untuk bersihkan kerang anda.


nieyl biasa buat yang cara 1 tu tapi rebus terus....

  Sign Blog photo sign blog_zps0lh8t4jo.png

5 comments:

  1. guna pelepah pisang utk basuh kerang mmg selalu dibuat...

    ReplyDelete
  2. cara 1 paling sng nak buat sebab serai senang dapat...lain2 cam susah sikit nak dpt

    ReplyDelete
  3. kaknoor basuh macam biasa je hanya guna penapis dan gosok2 lepas ni bole lah try petua ni semua benda ada pun kat rumah cuma tak reti nak pakai heeee

    ReplyDelete
  4. Fida selalu buat cara 1 dan tambah sikit garam..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...