kesian petai....

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 
Siapa suka makan petai?angkat tangan..:)
Walaupun ramai yang membenci petai kerana kurang senang dengan aromanya.
Pun begitu, petai mempunyai magis yang membantu pertahankan kadar gula
dan menghindari muntah.
Petai juga memiliki vitamin seperti B1,B2 dan C.
Selalunya petai digunakan untuk masakan bersambal atupun tumis.
yumyum..sedapnya....

teringat kisah dedulu lah...
sebelum pandai makan petai nie...
Mak nieyl kalau masak petai sambal suka masak ngan kulit skali..
yang nieyl nie pulak...belajar makan petai..
makan kulit petai..haha...isi buang..haha...
tapi sekarang dah pandai dahhh..:P


-LOVE NIEYL♥-
  Sign Blog photo sign blog_zps0lh8t4jo.png

5 comments:

  1. slmt ptg nieyl
    terbau petai lah terus kaknoor singgah sini nk minta sepapan utk buat sambal hehee

    ReplyDelete
  2. kita lebih suka mkn petai ngan kulitnye sedap kan ...sambal petai la .. tp fahim sampai muntah sbb die amik ciunm petai tu ....adoi la budak tu

    ReplyDelete
  3. hehe..mkn kulit ye..nmpk sgt xtau ye..huhu..sy x minat petai..

    ReplyDelete
  4. hahaahah akak tegelak tang makan kulit tapi isi buang .....

    akak hantu petai nieyl...akak kalo dpt petai mmg terbabas2 mkn nasi...sebab tu akak elak makan petai...kalo tak musnah diet akak...

    ReplyDelete
  5. kalau dicelur, saya cukup suka makan kulitnya.. kalau masak lemak cili padi campur petai mesti nak ada kulitnya.. sedap.. ;) tapi sekarang dah kurang makan petai..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...