Diet bersama pisang

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ



Makan pisang setiap pagi boleh menghilangkan berat sehingga 5kg dalam masa seminggu ??
wow!dan lagi menarik diet cara ini tidak memerlukan sebarang usaha keras untuk hasil yang sihat dalam tabiat pemakanan anda.
Sebab itu diet ini menjadi begitu popular selepas Hitoshi Watanabe kongsi menerusi dalam bukunya "The Morning Banana Diet".

 Bagaimana?
 Pada waktu pagi anda perlu makan pisang sahaja dan minum air pada suhu bilik. Anda boleh makan apa-apa sepanjang hari. Begitu mudah, bukan? Selepas sejumlah besar percubaan yang tidak berjaya menurunkan berat badan.


Berapa banyak pisang anda perlu makan untuk sarapan pagi? 

 1. Tidak ada peraturan ketat yang perlu anda ikuti, hanya makan pisang cukup yang mana akan membuat anda rasa kenyang dan perut tidak masuk angin. 

 2. Sentiasa minum segelas air suam pada waktu pagi untuk merangsang metabolisme anda. Tunggu selama satu jam dan makan pisang. Jika anda masih lapar selepas 20 minit, makan pisang lain. Tetapi pastikan anda makan pisang mentah bukan pisang goreng atau yang dimasak cara lain. 

 3. Tak perlu ambil susu sepanjang diet dan pemakanan yang terakhir hendaklah sekurang-8 malam. Pergi tidur pada tengah malam, kerana ahli-ahli sains percaya bahawa akan lewat ke tempat tidur dikaitkan dengan obesiti. 

 4. Anda boleh makan apa-apa untuk makan tengah hari dan makan malam, dan jika anda berasa lapar di antara waktu makan anda, makan beberapa buah-buahan.


Apa yang membuat diet pisang begitu istimewa?

 1.Pisang kaya dengan serat, kalium dan meningkatkan tenaga. 

2.Pisang buah yang murah, jadi anda tidak perlu menghabiskan wang untuk membeli pelbagai produk mahal. 

3. Sarapan pagi yang kerap meningkatkan metabolisme dan mengelakkan anda daripada makan berlebihan pada waktu siang. 

4.Jika anda tidak minum kopi pada waktu pagi kamu akan mudah mengawal glukosa darah dan selera anda. 
5.Segelas air pada suhu bilik meningkatkan metabolisme.

 6.Elakkan makan selepas jam 8:00 malam dan musnahkan keinginan makan lewat malam. 

7.Mengurangkan pengambilan alkohol.









  Sign Blog photo sign blog_zps0lh8t4jo.png

5 comments:

  1. oh pisang meningkatkkan kadar metabolisme :-)

    ReplyDelete
  2. jangan ada yang salah faham,diet ngan pisang goreng cheese plak..hehe

    ReplyDelete
  3. makan pisang boleh gemuk tak ?? hehehe

    ReplyDelete
  4. Jom..kurus dan sihat dengan pisang..

    ReplyDelete
  5. Terbaik ni.
    nak kan praktik kan la.
    kebetulan pisang antara snek wajib kat umah.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...