Mangga Asan Boi Berasap

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Dia punya tajuk nak gempak je..
berasap lah sangat ye..tapi memang berasap pun...
sebabnyer terlebih letak cili kot...

Oklah last week punya projek lah nie..
tetiba pulak rasa nak makan mangga asam boi nie..
benda nie rasanya dah berzaman jugak la popular nyer..
nie baru terhengeh² nak buat..huhu..
tapi uolls jangan tanya resepi yea...
yang ini resepi ikut suka hati..huhu
Beli mangga ngan orang rm5..
dapat la lebih kurang 12 ke 13 biji cmtu...
Dah siap² potong tu..masukkan dalam bekas..
letak la asam boi...ikut suka hati nak letak berapa laaa...huhu..
Jangan lupa letak gula ikut la nak letak berapa banyak pun xpe...
hihihi...
haha..cili pun sama jugak...klu xnak pedas sgt..letak la dalam 2 3 batang je..
klu nak berasap mcm nieyl nie..haha..letak la lebih 5 batang...huhuhu...

semalaman jugak la simpan dalam peti sejuk..
tengok gula dah cair tu..boleh la buka test makan..
sekali makan...haha...mengelupor cari air..tapi serius sedappppp...

-LOVE uolls-


  Sign Blog photo sign blog_zps0lh8t4jo.png

5 comments:

  1. uwaaaa...meleles air liur akakss..mujur x mengandung..sedappppnyer

    ReplyDelete
  2. Baru pagi tadi kakak cakap dgn anak kakak masa hantar dia ke sekolah sebab nampak mangga bergayutan kat satu rumah kejiranan kakak. Geram tengok tau Nieyl. Kalau dpt boleh buat macam ini:)

    ReplyDelete
  3. mmg la pedas ...cili mmg peads gile ..lama tak mkn cams edap je

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...