Mohon Maaf

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Selamat pagi uolls...
hari jumaat tiba lagi...
semoga hari jumaat ini membawa seribu keberkatan perjalanan hari ini..

Pagi ini tertarik kata-kata ayat nie..

Sometime tu memang betul pun..
Ego terlalu tinggi sampai tak nak maafkan orang lain...
dan tak nak pun minta maaf dengan orang lain...

Sedarkah kita sebenarnya meminta maaf dan memaafkan org lain..
besar hikmahnya... Jadi, rendahkan ego tu..
tak jatuh maruah seseorang itu kalau minta maaf walaupun kita tak bersalah..
InsyaÁllah..ada ganjaran yang Allah beri pada kita nanti...
Yakin dengan Allah..Amin...

Peringatan untuk diri sendiri jugak..
kita manusia kan..sering lupaaa...
sama² kita ingat menginggati =)

-LOVE uolls-
 

6 comments:

  1. singgah blog Nieyl. Nieyl, fara stuju sangat2 dengan entri nieyl ni. Orang yang mampu minta maaf walaupun bukan salah dia, orang tu lah paling kuat hati dia. Dengan memaafkan orang, hati kita akan makin tenang

    ReplyDelete
  2. Mengalah bukan bererti kalah
    Tak rugi mana pun memohon maaf
    Sambil tu berdoa moga permohonan maaf diterima sebaik-baiknya.

    ReplyDelete
  3. Singgah jumaat..maaf kan orang lebih elok

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...