Mieka si bulus manja

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Selamat Pagi semua...
happy working ya..Rasanya kalau follower yang lama..
dieorang dah tahu..haiwan kesayangan nieyl apa...
Pada yang tidak tahu lagi, haiwan kesayangan adalah si bulus..

so, hari ini nak bagi uolls tengok si manja sekor nie...
geram rasanya...nama dia mieka...
orang ingat die betina...actually die jantan yea..hihi..
tapi terlalu manja ikut ayah diaaa..

Menariknya pasal mieka nie..
Dia sekor kucing yang bijak..dengar kata jugak la...
dia kalau orang panggil dia..dia akan datang..
bersifat pemalu ngan org yang dia tak kenal..
dia memang tak suka kalau orang yg tak kenal, pegang atau dukung dia..
mula la dia lari, keluar kan kuku tajam dia...

Mieka nie seekor kucing yang senang handle sebenarnya..
ada cara kalau kita nak pegang n dukung dia..
bagi dia cium tangan kita, lepas tu dia okey..
dia akan minta manja² lagi...

Dia sekor kucing yang sangat pembersih..
hampir setiap malam dia kan ikut nieyl tidur dlm bilik air cond..
dia tidur kat bawah laaa..
kira² kalau dia nak buang air ke..
dia akan minta kita buka pintu..dia nak keluar...
haha..dia akan bising..susuh kita buka pintu..
biasa nyer dalam pukul3 pagi laaa...
Okeylah uolls layan la beberapa koleksi gambar mieka nie...







dalam plan nak belikan tilam mini untuk mieka..
kesian dia hari² tidur atas lantai sejuk...

Oh ya,nieyl ada sekor lagi kucing..nama dia nieki..
next niey cter pasal dia pulak okey =)

-LOVE oulls-
 

5 comments:

  1. Alaahai comelnya mieka.. bulunya sedap tu.. pandai jaga... ni mcm xleh bawa jumpa anak2 saya ni. Bimbang kena usap2 sampai tanggal semua bulu mieka ni..

    ReplyDelete
  2. Ini kalau anak kakak yg dpt mahu diusung ke sana-sini.

    ReplyDelete
  3. alaa kenapa comel sgt nihhh...ras amcm nak picit-picit jek!!

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...