Puasa mesti mengantuk

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Alhamdulillah...hari ke-2 puasa..
adoi..awatlah start je bulan puasa...mata nie pun asyik nak pejam aje nie...
dah macam makan ubat tidur pulak rasanya...

so,tak boleh jd..arini rehat lama kan...
so,nak balik..Zzzzz...hihihi...duduk kat opis pun xde apa nak buat pun..
makan pun x leh kan..so,balik rumah je laaa...
dah dekat kan...rugi pulak x balik...:P


Punca-punca mengantuk

1. Tidak cukup tidur
2. Tidur Apnea
3. Tidak cukup tenaga
4. Kurang darah merah
5. Tekanan Emosi
6. Penyakit hipotiroid
7. Terlalu banyak kafein
8. Penyakit kencing manis
9. Penyakit jantung
10. Dehidrasi

Doa untuk menghilangkan mengantuk



Seindahcerita: Mood bercakap berkurangan...bagus!
 

8 comments:

  1. saya mengantuk time tengahari kat opis, bantai tidur je..

    ReplyDelete
  2. Memang betullah Nieyl. Kakak pun sama memang mengantuk
    Untung rumah Nieyl dekat boleh balik sekejap.

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum
    singgah pagi jumaat
    memang puasa mesti ngantuk kan.. anum pun x sabar nak tunggu time rehat nak tido

    ReplyDelete
  4. Fiza kat rumah pun ngantuk. Haha... Kebiasaan bulan puasa kan. Mesti mengantuk.

    ReplyDelete
  5. BETUI DR TADI MENGANTIK BERKALI2 DAH MENGUCAP NI

    ReplyDelete
  6. bulan puasa memang ngantuk saja la..hehe..mujur kat opis ni ada bilik pegawai yang kosong.boleh tumpang tido.

    ReplyDelete
  7. punca-punca tu macam banyak je dalam diri ni

    ReplyDelete
  8. salam Ramadhan sis...
    biasalah kan bulan puasa, ngantuk tu kadang ado..hehe.. sllu akak klu ngantuk cepat2 bangun buat senaman ringan :)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...