Resepi : Begedil kentang

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 

Ada kata pejam mata aje lah buat begedil ni...
ha..klu rasa dah hebat...cube test pejam mata..
buat lah begedil tuh..nak tgk jugak apa yang jadi :P
tak beragak kan nak bagi perumpamaan tuh..hihi...

Orang perempuan lelagi yang bergelar isteri yang berdikari macam diri ini..
kalau nak teringin nak makan ke..mana² yang rasa boleh buat sendiri tu..
buat lah sendiri..malas nak mengedik kat en.husband...
sebabnya kos tidak melibatkan puluhan ringgit atau ratusan ringgit..haha..
nampak tak permainan si isteri tuh..haha..




Resepi Begedil Simple

Ubi kentang ( potong 4 boleh, 6 pun boleh)
Daun sup
Bawang goreng
Lada sulah
Telur (untuk celup)
minyak (untuk goreng)

Cara-cara
sila lihat gambar :)
Lepas dah lenyek² tu..ikut uolls lah..
nak buat bentuk apa...lepas tuh celup kat dalam telur..
dan goreng :)

seindahcerita : selamat mencuba :)

 

6 comments:

  1. sedap.. :)

    44 pemenang dicari!!!

    Antara hadiah2 yang bakal dimenangi:
    - Kain Batik Sarawak - 1 pemenang
    - Kain Pelikat - 2 pemenang
    - Minyak Angin Aromaterapi Fresh Care / Safe Care / Javaspa - 1 pemenang
    - Pin Shawl - 2 pemenang
    - Blause - 1 pemenang
    - Skirt Labuh Lcyra - 1 pemenang
    - Cash RM30 - 1 pemenang
    - Cash RM10 - 2 pemenang
    - Topup RM10 - 3 pemenang
    - PVC Keychain - 30 pemenang

    Jemput join segmen bagi yang belum join jika sudi.. "SEGMEN : Ucapan Hari Lahir Buat 'Si Lala' Pada 13 Mei" Tq..

    Jom terjah entry terkini "Segmen Cash RM500 2015 by Aku Penghibur"

    ReplyDelete
  2. sedapnya.... tak pernah cuba lagi kehkeh :)

    ReplyDelete
  3. wahhhmudah je rupanye ..ingatkan ssh tadi

    ReplyDelete
  4. Assalam nieyl,
    peberet iols tuuuuuuuuuuuuu
    tapi iols rebuih ubi tu he3

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...