08 May, 2015

Makanan pasar malam

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Sedar tak sedar hari ini kita di pagi jumaat kan...
salam jumaat semua...semoga hari ini permulaan hari yang baik..
dalam hidup kita semua.. :)

Kalau sebelum nie time pasar malam je..nafsu makan..
dah makan orang tak makan 2 3 hari..
nampak itu nak beli..nampak ini nak beli...
Tapi semalam pergi pasar malam dah macam orang blur..
Tak tahu nak beli apa.. (..cehcehceh..ke jimat..)
Jom tengok apa yang nieyl beli kat pasar semalam..
 En.husband beli pasembur /pasembor rm4.00..
konon² nyer nak share la ngan isteri katanya...
bila isteri pas mandi nak makan..
tinggal polistren je..hampeh betul..
Nasib baiklah bukan nak makan sangat..
cuma nak rasa je...
 Nieyl beli yong tau foo RM9.30..
dapat la 2 mangkuk lebih kurang...Nieyl makan ckit..
en.husband makan semangkuk lagi.. ( selera makan naik )
Yang ini bukan beli kat pasar tau..
nie bekpes nieyl pagi nie..
semuanya berpanggang tanpa minyak :) 

Oklah selamat bekerja pada yang bekerja..

seindahcerita: layan koleksi lagu siti nurhaliza :)


 

2 comments:

  1. somi akak pun kalau gie pasar malam mesti beli yong tau foo..hehe..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)