09 April, 2015

5 Tips Kawal Kewangan Tinggi



Kekenyangan lepas lunch tapi..pelik la pulak klu dah makan x kenyang kan...
lunch tadi abis rm7 termasuk air..kalau nak murah lagi biasa makan bihun sup..
Itu pun termasuk air dalam rm5..nak murah lagi..bawak bekal dr umah..hihihi..

Sejak² GST nie rata² cuba untuk mencari jalan penyelesaian..
yela..tipu lah klu setiap hari kita tak fikir pasal duit kan..
boleh di katakan setiap masa,setiap saat.setiap hari...pakai duit kot kan..
Mcm nieyl nie gaji xde lah mewah sgt la...org kata walaupun 2 org je..
serius tak berapa nak cukup...ngam² je..tapi itu sebelum en.husband wat bisnes sendiri..

Bila ade lebih income tuh boleh la meringankan proses pengeluaran gaji ku..haha :P
tak ada lah...kalau nieyl biasanya setiap bulan nieyl just bantu bayar segala bil rumah saje..
Kereta n hutang² lain..en.husband yg selesaikan..Nasib baik lah..
klu tidak dgn GST lagi..apo la yang tinggalkan..

Ok² dah masuk bab rumahtangga lak..haha..sori²..

Paper hari ni ade share pasal tips kawal kewangan tinggi..

Kurangkan makan di luar : skrg nie mmg sangat² lah jarang
Catat Perbelanjaan : Belum lagi rutin bulanan lagi
Menyimpan : Lepas GST baru belajar menyimpan hahaha
Jaga harta benda : Kalau dah tak boleh guna,kena jugak beli baru hihi
Kurangkan penggunaan kad kredit : Tidak ada kad kredit

seindahcerita : dapat je gaji,terus tranfer siap² untuk simpanan masa depan

3 comments:

  1. pastu skang nie nak beli barang dapur pun berkire2..;(

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)