Nieki kembali

Assalamualaikum..

Semalam nieyl maklumkan perkhabaran yang nieki hilang kan..semalam balik rumah memang merengek macam budak2...asyik merayu supaya nieki balik ke rumah.. ( rimas en.husband)

Dalam pukul 6.00 petang semalam naik moto ngan en.husband keliling kampung cari nieki..
tengah-tengah ronda tuh,moto mati tengah jalan..eh..ape hal lak nie kan.. en.husband kata minya abis..aduhai...hati dah la x tenang carik nieki tak jumpaaa...

lepas tu kena tolak moto pulak tuh...tapi tolak santai2 je laaa..sambil tuh mata melilau carik nieki.. panggil-panggil nieki...nieki...nieki..sampai saja rumah,terdetik di hati nak tanya makcik jiran sebelah rumah nieyl nie kalau-kalau la dia ada ternampak ke kan..

nieyl : acik, ada nampak tak kucing anje warna oren
Jiran : tengah hari tadi nampak kat belakang umah acik

(dalam hati mengharap dpt petunjuk)

Jadinya nieyl pegi la belakang rumah makcik tuh, tempat yang dia kata nampak nieki tuh..
malangnya pergi tak ada dahhh...luruh rasa hati ini memikirkan nieki...

tiba....tiba...

jiran : anje....anje...nie ha diaaaa...
nieyl : (berlari ke rumah makcik tuh)

Ya Allah...hanya Allah sahaja tahu perasaan nieyl bila melihat keadaan dia yang ketakutan..
kebuntuan,kelaparan,kehausan..dia duduk diam di penjuru rumah jiran nieyl..
masa nieyl nak angkat dia..nieyl bagi di bau tangan nieyl dulu..supaya dia kenal mama dia.. dia tak lari..klu orang yang di tak kenal dia garang tak pun dia lari..

masa angkat dia..nieyl peluk diaaa..seerat2 nya...
Ya Allah..susah hati bila dia tak ada depan mata...
walaupun skrg nie ada 4 ekor lagi kucing kat rumah tuh..nieki nie dia sangat istimewa dalam hidup nieyl selama 3 tahun nieyl jaga dia seawal usia dia 3 bulan..

terima kasih kepada yang mendoakan semoga nieki pulang..








seindahcerita: tgh buat senarai barang yang nak beli untuk deco workstation nieyl :P

3 comments:

  1. laaaa...seb baik jumpa balik ....
    die tatau balik rumah ke ....
    klu kucen domestik ... pi la buang jauh2 pun ...sebulan 2 sampai la balik rumah ,.... hahhaha tok kite penah buat sbb asek branak je .... sekali branak 8 ekor .... subur sgt

    ReplyDelete
  2. Alahai Nieki kenapalah buat 'mama' awak tak tenang
    Sesat jalan ye.. lain kali duduk diam-diam kat rumah:)

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah..nasib baik jumpa nieki balik...;D

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...