10 February, 2015

Bila kekeringan idea masak

Assalamualaikum..
Teringat pulak kata-kata mak mertua sebelum nie..
katanya "nieyl kalau macam memang rasa-rasa orang tua punya masakan"
hahaha..maksudnya itu apa ek?pandai masak la ek..huhuhu..

ala...xde nyer pandai sangat pun... 1 mungkin sebab darah yang mengalir nie darah pandai masak kot..sebab mak nieyl mmg pandai masak pun..bukak kedai makan lagi...
sbb itu la kot..klu nak tahu sebelum kahwin adeh...paling malas masuk dapur..
lagipun setiap kali nak tolong mak kat dapur..mak kata tak payah...
pegi belajar...huhu...tak xde gak pandai mana pun belajar..:P

Tapi itu lah..klu dah mak pandai masak nie kan...automatik nieyl pandai masak..haha..poyo gler..
lagipun byk je buku2 resepi kat umah tuh..nieyl belajar jugak...mane leh tak belajar kan..
klu tak xde la pandai masak sgt pun...nak bagi org makan...
disebabkan buku 365 hari ini nieyl dah khatam..haha..so,idea mula kekeringan...
nak pegi carik buku resepi lain pulak nanti..haha.. 365 hari ok...
Skrg nieyl dah jarang nak masak tok makan malam yang berat2..
klu teringin nak makan nasi malam baru nieyl masak...
klu tak makan la roti ke..biskut ke...klu roti nieyl suke buat macam jenis roti...
contoh macam kat atas tuh..simple je..tapi en.husband makan dekat 4 ketul..ahaha..
lapor benor laki den nie hah...huhuhu...( rindu masakan bini katanye)..

seindahcerita: betul,nieyl sndr pun rindu nak masak..rindu dapur nieyl kat umah tuh

7 comments:

  1. untunglah pandai masak...saya ni kalau lebih seminggu tak turun dapur, skill pun berkarat..hehehe

    ReplyDelete
  2. lapar dan sedaplah sebab itu habis sampai 4 ketul Nieyl:)

    ReplyDelete
  3. akak skang nie smp naik blur xtau nak masak ape..sama la kite..mlm mmg xmakan berat2..ehh, tp kalai lamb chop tuh berat ke ringan??..ahahahhaa

    ReplyDelete
  4. ade buku ni tapi tetap malas...acanne..kekeke..

    ReplyDelete
  5. 4 ketul ????? dasatnye ... ni bkn lapo tp sedap sgt ni

    ReplyDelete
  6. kan..
    dh bininya masak comfirm makan banyak
    ditambah dgn kasih sayang..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)