Siapa kata mereka tak boleh berkawan

Salam..
Selamat pagi semua...
Kembali ke alam nyata yea nieyl..
tiada lagi holiday....time work daaa..
Oh ya..kita kan selalu dengar manusia cakap begini..
'orang kaya dan orang miskin tak boleh bersama'

'orang kampung tak boleh berkawan ngan orang bandar'

Ala..klu kat drama tv tu melambak rasanyer kot kan..
cter-cter mcnie kan..sama erti ngan tak setaraf orang kata..

Masa cuti panjang minggu lepas..
nieyl terpandang kucing-kucing nieyl dalam sangkar..
anak bulus kecil ada 2 ekor..
1 versi parsi..
1 lagi versi kampung..

Memula tu risau jugak nak tinggalkan..
si putih tu dlm sangkar..
sbb yela yang lain parsi kan..so,takut2 tak serasi..

Kucing kampung ianya sgt aktif..
berbanding ngan kucing parsi nie..
untuk percubaan bulan pertama tuh...
Si mieka (oren gebu) selalu je kena buli ngan si putih..
betul..sampaikan,nieyl nak kuarkan je si putih tuh..

lama-kelamaan..
dieorang bagaikan 1 family yang sgt bahagia...
uolss tgk la gelagat si putih ngan si mieka tidur...
Semestinya mieka selalu kena jadi bantal untuk si putih
Tapi mieka tak marah..die relax je tidur...

Tengok..binatang / haiwan pun boleh hidup bersama..
walaupun keturunan dan jenis baka berlainan..
ini kan kita manusia...:)

seindahcerita: berkawan tanpa kira darjat,agama dan budaya :)

7 comments:

  1. antara kita nak dengan tidak jer...nanti kat akhirat sana dah x kira kaya atau miskin...yg membezakan adalah amalan kita...

    ReplyDelete
  2. he3 comey nyer... x pasal2 si putih ada bantal gebus he3

    ReplyDelete
  3. Sebab itu selalu diperkatakan manusia ni sama aje.
    Yg membezakan adalah keimanan dan ketaqwaan masing-masing..

    ReplyDelete
  4. mujo tak pape.. itulah haiwan pun blh sama sangkar.. inikan pulak manusia... agak² kalau kucing tu letak dalam kandang rimau mau kena baham kan hihihihihi

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...