First time Masak.

Salam..
Selamat Pagi Rabu..
Ceria-ceria selalu yea...
Tadah air..jgn tak tadah..
Start esok...tapi tgk kat website syabas..
kawasan umah nieyl terselamat..
Tapi yea..org kata kena sediakan payung sebelum hujan kan..
mane la tahu kot2 kena tempias ke kan...

Kisah nya semalam petang..
Tak tahu dah nak masak ape..
yg ade kat peti santan kotak..
Ha..try la wat nasi lemak..
sbb x penah lagi masak nasik lemak sebelum nie..

First tu masak nasi la..
kurang santan..sbb pakai santan kotak kan..
tapi xdela..lemak sgt pun malam x elok..pastu nnt org x nak makan lak kan..
So,sedang elok nasi tu masak..
Tumis sambal ikan bilis semua..
Alhamdulillah..sambal ikan bilis tuh kena puji (mak ai..kembang2 la)

seindahcerita: yeay..berjaya..tu la org kata x cube x tahu kan..:)

10 comments:

  1. lepas ni boleh ler buat slalu kalau dh kena puji :)

    ReplyDelete
  2. sejak kawin br pertama kali masak nasi..alhamdulilah somi tambah2 walaupon nasi mcm kurang santan.ahaha..xth la menjaga hati atau pon sedap..ahaha yang penting dia mkn kira gembira

    ReplyDelete
  3. naqib suke nasi lemak.. sejak kawen ngan dia, bru blaja buat nasi lemak sndiri.. sbb mak mertua rajin buat nasi lemak.. hehe.. skang ni kalo malas nk masak, mesti masak nasi lemak.. tapi xla idang cantik2 mcm nieyla buat tu.. cantik sgt.. idok le..

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah Nieyl... sedap akak tengok tu :)

    ReplyDelete
  5. yeay!!! tepuk tangan!!! bagus2..rajin nieyl .... bile selalu kite masak nanti lama2 kite pakar laa nieyl...yg penting ade keinginan nak mencuba....akak pun dah lame tak buat nasi lemak nie...tangan dah gatal2 jek nak masak nieh....lgi pun kat umah ni budak2 ni suke nasi lemak tu akak suke masak....

    ReplyDelete
  6. yeay.. berjaya :) tahniah. hihihi

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...