|Apa Salahnya Kahwin muda?|

Setuju atau tidak ada yang menyatakan bahawa perkahwinan di usia muda tidak akan 
kekal hingga ke tua??

Pendapat Peribadi
Skrg nie klu kite tengok byk sgt andaian yang org buat kan..
smpai kite yang muda nie takut nak mendirikan rumahtangga..(..mude lg ker..)
kalau kite fikir balik...abis org dedulu kahwin muda tuh..
asal sampai skrg nie leh bertahan sampai akhir hayat dieorg kan..betul x?

STOP lah asyik fikir yang negetif aje pasal kahwin muda nie..
pucuk pangkalnyer diri kite sendiri nak menjayakan nyer...lagi satu JODOH..
Kalau dah JODOH itu...Insya'Allah...

Penting Nya 5 Perkara 
1. Matang - ala..kalau nak kahwin pun agak-agak lah kan...xkan la kahwin ngan 
orang yang belum cukup matang..lelagi kita yang nak kahwin nie..kena lebih matang..
(..x kisah la lelaki atau perempuan...2 2 kena matang..)

2. Tiada Rahsia- kalau dah kahwin tuh,rasanya tak perlulah ada apa2 rahsia antara satu sama lain.
sebab nya benda2 mcnie leh merosakkan rumahtangga yang setahun jagung tuh..
masih rapuh org kate kan..
(..berterus terang itu lebih baik sebenarnya..)

3. Ego - sesiapa pun ada ego betul x?baik lelaki..ataupun perempuan sendiri lah..
jangan kata xde..menipu sgt la tuh..hihihi~
dah kahwin tuh buang la ego tuh...sbb nyer ego tu musuh dalam rumahtangga tau..
lelagi kita yang mude nie kan..waduh..panas baran..
(...erti lainnyer bertolak ansur la ckit...bagi muka...)

4. Pembahagian Masa - Biase la bler dah kahwin usia muda..banyak perkara yang kita fikirkan..
mungkin yang lelaki akan bekerja lebih kuat..pastu ngan perempuan nyer pun same jugak..
yela..nak hidup yg lebih baik..sampaikan payah nak berjumpa dlm satu umah...
ish...parah tuh kan...so, kena la luangkan masa bersama lebih supaya hubungan tu sentiasa 
baik...mesra...kasih sayang tuh tetap ade..
(..susah sgt...plan la g holiday setahun 2x kan..)

5. Memberi atau menerima - ala...org putih kata GIVE n TAKE hihihi~
Seharusnyer Suami kena terima setiap kelemahan isteri..dan isteri jugak pun begitu...
kerana kelemahan dan kelebihan memasing adalah pelengkap dlm rumahtangga..:)
(..tak pandai masak..jgn la selalu beno makan kedai...belajar la masak..)

Seindahcerita : Tidak kira kahwin muda atau tidak..yang penting
cara kita menghadapinyer bersama :)



6 comments:

  1. kahwin muda nie, ada pro dan cont nya..pd akak, xbape setuju kalo kahwin muda melainkan btl2 tahu erti t/jwb..mayb sbb akak ada pengalaman dgn kwn2 terdekat yg kahwin muda..dan bermasalah..

    ReplyDelete
  2. AK kawin masa umur 24 thn..abis je degree keje kejap terus kawin..skrg dah nk mask 4 thn..Alhamdulillah..

    ReplyDelete
  3. ok jer kawen muda. mengelak fitnah..

    ReplyDelete
  4. Xde masalah kahwin muda jika suami lebih matang.. Tp kalau suami muda n isteri muda tambah pulak tak menunaikan tggungjawab pd allah mmg rumahtangga haru... Hahhha
    Mcm ros beza dgn asben 10thn..alhamduillah boleh handle walau kahwin di usia muda...chewahhh..perasan..hahah

    ReplyDelete
  5. asal saja tau tangungjawab msg2 ok je

    ReplyDelete
  6. betul tu,nieyl..yg penting skali toleransikn?:)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...