|cuaca semakin hari semakin membimbangkan|

Salam..
Selamat pagi semua..
ade yang pegi sekolah anak2?
untuk hari kecemerlangan..
atau pun 
skrg nie hari amek report card anak2...hihi~
bcoz arini anak buah nieyl kena amek report card..

Semalam kecoh kat tempat nieyl nie..
pasal bentuk awan yang berkumpul..
nak jadi puting beliung kate nyer...
"nie kat area opis nieyl,picture nie really yea..bkn cilok kat google"
******************************************************************
Yang satu lg...awan kelihatan sgt hitam di kawasan umah nieyl..
mase nie mmg betul nak hujan...

kalau nak tahu..kawasan tempat tinggal nieyl tuh..
xpernah lg mengalami banjir yang teruk mcm arini..
ape nieyl tahu..benteng untuk menahan air sungai area Dengkil tuh...
pecah...itu yang mengakibatkan air melimpah keluar...
hampir 1000 org skrg nie terpakse di pindahkan ke dewan org rmai..

selain itu,banyak tadika dan taska terpakse di tutup buat sementara waktu..
akibat keadaan sgt merbahaya...
kawan-kawan doakan agar semua nyer selamat yea..
kalau nak tahu..umah nieyl berhampiran yang lombong..
so,klu ujan berterusan sepanjang ari..selama beberapa hari nie..
berkemungkinan...air lombong jugak akan naik..:(

seindacerita: bersiap sedia menghadapi sebarang kemungkinan..:(


17 comments:

  1. anum doakan semuanya akan selamat
    amain

    ReplyDelete
  2. ya ALLAH,,tetibe mcm takut plak..

    ReplyDelete
  3. Takuttnyer... Ros pun tkut nak duk umah nnt, sbb kalau tgk awan mcm ni mesti cuak,,, huhuhu :p

    ReplyDelete
  4. @♥ ROS ♥ mahu x cuak...dok dlm umah diam2...

    ReplyDelete
  5. nieyl dok maner ek?

    alamak, tetiber teringat kat keluarga mertua. depa kat banting. dekat ngan pantai morib... owh risaunya

    ReplyDelete
  6. @NM02 nieyl dok dekat dengkil...30minit ke banting tuh....

    ReplyDelete
  7. Takutnye..Skrg ni cuaca memang tak menentu...kat sini setiap hari hujan...

    ReplyDelete
  8. @LiLy @ MaMaQiStInA Hujan tu mmg dah pasti...masalah nyer...hujan shari dekat 3x..mane la x banjir..:(

    ReplyDelete
  9. uihhh seram tgk awan tu nieyl....mmg cuace tak menentu skrang ni kan...tahap kesihatan pun same ....lagi kesihan kat mangse2 banjir...harap semua kembali okey....

    ReplyDelete
  10. @beta kupu itu la kan...benda2 mcnie sukar diduga...

    ReplyDelete
  11. Ya Allah...nmpk jelas gmbrnya..
    Semoga kita seme masih dibawah lindunganNYA

    ReplyDelete
  12. pe2 bole blaku kn kak.stanby je lh..alhmdulilah kawasan batu pahat ok lgi lah..cume bberapa kawasan je yg kne banjir..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...