10 January, 2011

Cita-cita

Kadang-kadang idea atau ilham tu dtg kat mane2 jer kan..
Bukan la idea nak buat lagu ke filem..
Hehehe..pagi tadi2..
Sedang memandu sambil dgr radio era..
Dgr celoteh pak nil,rayy dgn haniff..

tibe2 dpt idea nak tulis topik kat blog arini..
Hmm..tajuk die cita2..
Mase mule2 masuk sekolah..
Cikgu mesti tanya..
Dah besar kamu nak jadi ape??
mcm2 jawab yg kita kasi kan..

Tapi sepanjang hidup aku nie..
ketika aku darjah 1..
bile Cikgu taye..
"Nieyla dah besar kamu nak jadi ape?"
"Aku jawab jadi Polis..
Tahu x nape?sebab ketika tu drama Gerak Khas tgh popular..
hehehehe

Bler umor meningkat ke 11tahun..
"cikgu tanya lagi,kamu nak jadi ape??"
"Aku jawab,saya nak jadi cikgu"
Kenape?ketika itu aku lihat keje seorang guru nie best..
Sebab banyak cuti..hehehehe

Umor naik lg..
Mase tu dalam 15,16..
Mase tu cikgu dah tak tanya lagi aku nak jadi ape..
Cikgu tanya "kamu nak amek jurusan ape?
Hehehe..Aku jawab psikologi..
Sebabnyer,mase tu x rmai yg nak amek psikologi..
So,aku merasakan jiwa aku terpikat ngan psikologi..
Shingga arini aku memberikan khidmat..
kat kawan2 yg de problem..hehehe..

Bler result spm aku..
X berapa nak bagus..
Aku tetap jugak nak msk U n amek psikologi..
Aku teruskan pengajian peringkat STPM..
Lepas result kuar yg bgs..aku gagal lg..
Mendapat tempat kat U..

Lame kelamaan,kerjaya psikologi tu jauh dr aku..
Aku redha klu itu bukan jalan tbaik tok aku..
so,cita2 manusia nie blh berubah mengikut keadaan..=)
Korang mcner plak?

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)